Počela obuka za korišćenje Sistema za automatsko vođenje stečajnih predmeta i elektronsko izvestavanje (ERS)

28. мај. 2009.
U cilju unapređenja profesije i kvaliteta rada stečajnih upravnika, ali i ukupnog stečajnog sistema, USAID Program za reformu stečajnog i izvršnog postupka (BES) je u saradnji sa Agencijom za privatizaciju – Centrom za sprovođenje stečajnih postupaka (APCS) i Agencijom za licenciranje stečajnih upravnika (ALSU), razvio Sistem za automatsko vođenje stečajnih predmeta i elektronsko izveštavanje (Electronic Reporting System - ERS).

U sklopu obuke za korišćenje ERS-a koja je u toku, predavanja i praktičan rad su danas započeti i za rukovodioce projekata i njihove asistente u APCS, inače stečajnom upravniku u slučajevima kada je stečajni dužnik u većinskom društvenom ili državnom vlasništvu.

Tokom razvoja i testiranja ERS-a zaposleni u APCS su svojim sugestijama, komentarima i savetima bili od ključne važnosti i pomoći kako bi sistem svojom funkcionalnošću, konzistentnošću i dizajnom odgovorio svim zahtevima proisteklim iz stečajne regulative i praktičnih potreba stečajnih upravnika.

Sistem je od marta ove godine u fazi intenzivnog testiranja, a obuka svih licenciranih upravnika u Srbiji započela je 18. maja i trajaće do polovine jula.

ERS predstavlja jedinstven informacioni sistem u ovom delu Evrope namenjen stečajnim upravnicima, budući da je u potpunosti razvijan u skladu sa domaćim pravnim okvirom i potrebama korisnika, a da pritom ima ugrađene i najbolje mehanizme proistekle iz domaće i međunarodne prakse. Ovaj sistem najzad će omogućiti standardizaciju prakse stečajnih upravnika, automatizovati, i time znatno olakšati i ubrzati vođenje stečajeva i administraciju samog postupka, kao i omogućiti prelazak na elektronsko izveštavanje kao obavezni vid podnošenja izveštaja regulatornom telu, odnosno Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika (ALSU).

Sistemu se pristupa preko interneta, a njegovo korišćenje značajno štedi vreme koje stečajni upravnici troše na administrativno/birokratske aktivnosti (pisanje i pravljenje izveštaja, zahteva, obaveštenja, i sl). Izveštaji i sve druge repetativne radnje generišu se automatski, na osnovu unetih podataka, a i sve obračunske radnje vrši sam sistem. Sve ovo omogućava stečajnim upravnicima da se više posvete aktivnostima koje zahtevaju poslovno-menadžerske sposobnosti, te povećava efikasnost i transparentnost u vođenju stečajnog postupka.

Tokom naredna dva meseca, koliko će obuka trajati, treninzi će se paralelno odvijati u dve učionice u Beogradu i u dve "mobilne učionice" po gradovima u Srbiji, na čijem području ima najviše stečajnih upravnika. Uz konstantnu podršku stručnjaka projekta BES, obuku će sprovesti licencirani stečajni upravnici koji su prethodno završili kurs za instruktore ERS-a. Programom je predviđeno da obuku prođe oko 400 licenciranih stečajnih upravnika.
0

Укупно предузећа у поступку приватизације

0

Предузећа са Јавним позивом у току

0

Предузећа у поступку анализе и припреме јавног позива