Da podsetimo, ponude u ovom postupku privatizacije rangirane su 30. oktobra prošle godine i to:
- Konzorcijum: "Tamoza Trading" Ltd. Kipar i "Daxin Petroleum PTE" Ltd. Singapur
- Konzorcijum: "Palmali Shipping" SA i "Palmali Holding Company" Ltd. Malta
- "East Point Holdings" Ltd. Nikozija, Kipar
- "Transport Trade Services" SA Bukurešt, Rumunija
S obzirom da su se i prvorangirani i drugorangirani, nakon fer vođenih pregovora sa Agencijom, bez ikakvih objašnjenja i u krajnje nejasnim okolnostima povukli iz transakcije, Agencija za privatizaciju će iskoristiti svoje zakonsko pravo i naplatiti garancije oba ponuđača u ukupnom iznosu od 600 hiljada evra.
Imajući u vidu da je razlika između ponuđenih cena prvorangirane i trećerangirane kompanije na tenderu čak 9,2 miliona evra, Agencija smatra da je novi tender najpovoljnije rešenje za preduzeće, zaposlene u njemu i državu. Takođe, Jugoslovensko rečno brodarstvo je u protekloj godini ostvarilo dobar poslovni rezultat, uvećalo poslovne prihode i neto dobit, što ga čini veoma konkurentnim i atraktivnim za potencijalne strateške investitore. Zanemarivanje poslovnih perfomansi JRB i ovako velike razlike u ponuđenoj ceni ne bi bilo niti ekonomski niti socijalno opravdano.
U cilju izbegavanja ovakvih i sličnih nekorektnih poteza potencijalnih kupaca, Agencija za privatizaciju će na sledećem tenderu za prodaju preduzeća JRB odrediti znatno veći iznos garancije, čak i do milion evra.